Shutter island

Just sett klart den och ojjj vilken bra film! Lite svår att hänga med ibland men herregud vad sjukt bra den var! Ni måste måste måste måste se den! Aaah, jag vet inte riktigt vad jag ska säga.. bara att den var supderduper bra! :D Om ni inte ser den så missar ni nånting! Det kan jag lova!
"Året är 1954, mitt under det brinnande Kalla kriget. Sheriff Teddy Daniels och hans nye partner Chuck Aule kallas till Shutter Island för att undersöka det osannolika försvinnandet av en genialisk kvinnlig massmörderska, som tycks ha rymt från ett låst rum på det ogenomträngliga Ashecliffe Hospital. Omgivna av snokande psykiatriker och livsfarliga psykopater på en avlägsen, vindpinad ö förstår de båda poliserna snart att inget är som de först trott. Med en orkan i antågande går undersökningen undan. Men i takt med att stormen eskalerar, trappas även misstankarna och mysterierna, det ena mer förfärande än det andra, upp. Det antyds och ryktas om mörka konspirationer, tveksamma medicinska experiment, tankestyrning, hemliga avdelningar och till och med övernaturliga fenomen på fängelseön. I de mörka korridorerna på ett sjukhus plågat av dess ondsinta patienter och minst lika illvilliga läkarpersonal börjar Teddy ana att ju närmare sanningen han kommer, desto fler av sina egna djupgående och förkrossande rädslor måste han konfrontera. Han inser även att han kanske aldrig kommer att kunna lämna ön levande."

En av de bäste filmerna jag sett tror jag! Jag är bara lite förvirrad över slutet men jag tror jag fattar det som behövs! Jag rekomenderar filmen starkt till er allihopa! NI MÅSTE SE DEN! Och jag hissar Leo, han är ju grymt duktig på det han gör! :) Filmen får fem av fem stjärnor av mig..
Mamma Mia så sjukt bra film!
Ja, vad hände med honom?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide