Läs detta tjejer, det fick mig att tänka om lite i alla fall

Slipp analysera killen! Så här tänker han

Vi tjejer kan ägna timmar åt att analysera killar – varför hör han inte av sig, visade jag mig för intresserad, prioriterar han polarna högre? Här avslöjar männen själva hur de egentligen fungerar.

Det är den amerikanska tidningen Allure som har tagit reda på hur killar tänker kring dejting, relationer, sex – och allt däremellan.

Spana in deras råd till alla tjejer här!

1. "Bli inte upprörd om det tar oss ett tag att sms:a tillbaka. Ibland har vi bara andra saker på gång, eller vill inte verka alltför ivriga.” -Alex S.


2. "Ibland behöver vi bara tid att umgås med killkompisarna. Bara för att du inte är medbjuden ut betyder inte det att du har något att vara upprörd eller svartsjuk på. Jag brukar tycka att tiden ifrån min flickvän gör att jag uppskatta den tid vi har tillsammans så mycket mer." -Chris B.

3. "Ta en komplimang. Det är frustrerande när man ger en flicka en komplimang och hon inte håller med. Vi ber inte om ditt godkännande om vår mening, vi vill bara berätta hur bra du ser ut." -Tyler L.

4. "Var inte blyg för att föreslå en dejt som intresserar dig. Killar är lika trötta på att gå ut på middag om och om igen som kvinnor. En kvinna som hittar på roliga aktiviteter kan verkligen uppskattas, och det är trevligt att ha något annat att prata om än oss själva och maten." -Jason M.

5. Det är verkligen attraktivt när tjejer tar initiativ i sängen. I mina relationer har jag nästa alltid stått för 80 procent av initiativen. Jag kan inte förklara hur uppfriskande det är när det är 50-50.” -Greg G.

6. "Om du vill göra något trevligt för en kille, gör det, men förvänta dig inte alltid något i gengäld. Ta inte för givet att din kille alltid kommer att återgälda det, och bli inte arg när han inte gör det." -Tyson S.

7. "Prata inte om dina ex, varför du är singel eller om din osäkerhet om killen inte tar upp det."
-Terrence T.

8. "Jag kanske är gammalmodig, men jag älskar att se en kvinna uppklädd. Massor av kvinnor kan komma undan med att inte bära något speciellt, men jag har alltid uppskattat tjejer som klär upp sig. Det är sexigt." -Andrew S.

9. ”Oavsett vad du har hört, inse att killar verkligen kan vara ’bara vänner’ med andra tjejer. Vissa kvinnor kan bli riktigt svartsjuka utan anledning. Det är viktigt för oss att veta att dessa relationer kan existerar med det motsatta könet. Gör inte dig själv galen på grund av dem." -KC I.

10. ”Inte alla killar visar sitt intresse direkt, men det finns vissa tecken som du definitivt kan leta efter. Om ni har utvecklat ett gemensamt skämt är det ett gott tecken. Hur artig är han? Betalar han din drink? Erbjuder sin sittplats? Följer dig hem till dörren? Ser till att du har kul? Är ute senare än han borde? Är det superlätt att övertyga honom om att ta en runda till, trots att han ska upp klockan sju? Han kommer vara trött nästa dag, men han bryr sig antagligen inte.” -Brady O. 

11. ”Underskatta inte kraften i en komplimang. Några vänliga ord som visar att du är intresserad kommer du långt med. Om vi är i lära-känna-stadiet gör det att vi känner oss mycket mer tillfreds – ett subtilt sätt att ge oss grönt ljus. Se oss i ögonen. Le. Gör det trevligt.” -Zach D.

12. ”Ett hårt faktum är att du och din partner inte är de sista som ni kommer att attraheras av. Det är okej om han tycker att en kändis är het eller om du tycker att grannen är söt. Ni kommer ändå att gå hem med varandra i slutet av natten.” -Max S.

13. ”Var mer bestämd om du är intresserad av en kille. Att läsa signaler från en kvinna känns ibland som att läsa en bibel om du är blind. Det finns flera sätt en tjej kan visa att hon är intresserad utan att gå för långt, som en subtil beröring eller att ge lite extra uppmärksamhet på en fest. Om en kille vet att du är intresserad är chansen stor att han blir intresserad också.” -Josh F

14. "Det är bra när en tjej visar tillgivenhet när det bara är ni två, eller visar hon bryr sig på ett annat sätt – som att göra något trevligt, helt oombedd. En oberoende kvinna är verkligen attraktivt." -Brian M.

Detta inlägg har jag delat vidare via http://www.nattstad.se/LindaLinnros


Kommentarer
Postat av: Bella

Bra text! :)

2013-09-11 @ 22:38:35
URL: http://ciaobellaaa.blogg.se
Postat av: Bella

Jaaaaa :)

2013-09-11 @ 22:59:31
URL: http://ciaobellaaa.blogg.se
Postat av: linah brown

sjukt bra att jag hittade dehär inlägget..
försöker själv förstå min pojkvän just nu, ska jag va ärlig så fattar jag ingenting!
haha men nu vet jag

thankyou<3

2013-09-11 @ 23:13:06
URL: http://broownskin.blogg.se/
Postat av: malin

gud så fin blogg :D

2013-09-12 @ 11:58:48
URL: http://malintorstensson.blogg.se
Postat av: FlizanLizan

sv: jag älskar leggings hehe :P
hehe okej jag kollar på x factor us :D

2013-09-12 @ 12:51:41
URL: http://flizanlizan.blogg.se
Postat av: FlizanLizan

sv: jag älskar leggings hehe :P
hehe okej jag kollar på x factor us :D

2013-09-12 @ 12:51:41
URL: http://flizanlizan.blogg.se
Postat av: LifeofJohanna

Riktigt bra! =)

2013-09-12 @ 16:59:04
URL: http://enplatsisolen.bloggplatsen.se
Postat av: liborius

bra inlägg:)

2013-09-12 @ 18:48:57
URL: http://liborius.se
Postat av: Emma Eriksson

åå så sant inlägg :)

2013-09-23 @ 15:42:11
URL: http://erikssonemma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide