Tänk på dig själv

Att tänka på sig själv är väl något jag aldrig riktigt gjort under mina unga år. Att lägga sig själv i fokus har jag aldrig tyckt vara värst viktigt eller tänkbart. 
 
"Er fritid är viktigare än våran" sas till mig igår där "er" syftade på ungdomar och "våran" på de med mer livserfarenheter. Det fick mig att tänka till, Att jag kanske borde ge mig själv lite mer fritid och tid för vänner och andra intressen. Under några år nu har jag haft den tendensen till att ta på mig väldigt mycket, för mycket. Som gjort att jag låst fast mig själv. Som gjort att jag inte kan göra det jag vill göra. Som gjort att jag varit omöjlig att umgås med. Som helt enkelt har gjort mig till en mer vuxen och tråkigare människa.
 
Jag för HELA mitt liv genom en kalender, från minsta sak till det allra största. Jag menar, finns det någon som är mer beroende av sin kalender än jag?
 
Jag är fortfarande ung och vill leva som att jag är det. Det har lett till att jag börjat tänka på mig själv mer nu, när det i alla fall gäller tre saker. Även fast det bara gått ett par timmar sedan jag tog tag i detta så känns det så otroligt mycket bättre. Jag känner mig lugnare och känner inte lika många och hårda krav på mig längre. Men självklart finns det några kvar, som inte kommer släppa på ett bra tag tror jag, men det har jag insett och känner ändå ett viss lugn i det. 
 
Så jag ska nu försöka ta mig mer fritid och göra något bra av den. För som min pojkvän sa till mig: "Tänk på dig själv för en gångs skull." Så då tänker jag tammefan göra det också!

Kommentarer
Postat av: Emilia Söderström

BRA skrivet Anna!! Det är så sant! Man ska njuta av livet och vara ung sålänge man kan och det börjar vi bra med att ha kul i helgen!! PUSS OCH KRAM

2014-03-26 @ 18:44:41
URL: http://emiliasoderstrom.blogg.se/
Postat av: Sanne-Madeleine Håkansson

sv: allt är super med mig :) hur är det själv då?
kram <3

2014-04-01 @ 18:09:00
URL: http://sampa.blogg.se/
Postat av: MATILDA

väldigt bra skrivet =) ta hand om dig! kram

2014-04-06 @ 14:21:45
URL: http://matildays.forme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide