Kanske snart ägare till en Nikon D3100

Har varit på stan idag och kollar på både Audio Video och Expert efter systemkameror och jag ville ju ha en Nikon D3000 och jag var helt säker på det. Men tydligen så görs dom inte längre så nu måste jag köpa en D3100.. Förtfarande enkel och lite mer funktioner men jag var ju helt inställd på den andra så nu känns det som jag är lite ute på hal is.. För jag kan ju inget om kameror och om dom är värd priset. Men jag tror jag slår till på en D3100 iallafall!? Vad tycker ni? bra/dåligt? Jag skickade ett sms att Sofia (min rådgivare inom kategorin kameror, haha) och frågade vad hon tyckte om den och hon lät då bara possitiv så det här blir nog bra! :)
Jag funderade ju även på att köpa objektivet 18-200 tamron men jag tror jag skiter i det eftersom det följer med ett 18-55 med kameran och han på Audio Video sa att han hade tänkt köpa ett nytt objektiv till hans kamera men att han sedan ångrade sig eftersom han tyckte att 18-55 funkade bra. Så jag tror på honom och gör likadant! ;) För jag behöver ju inte dyra och proffsiga grejer.. jag är ju minst sagt bara nybörjare! ;)
Jag vill ju helst köpa tekninska saker på Audio Video eftersom jag tycker dom är mycket bättre men kameran som jag nu vill köpa är 800 kronor billigare på Expert så det lutar mot att jag köper den där iallafall!

Kommentarer
Postat av: Susanna

Du kan ju alltid köpa till nya objektiv vart efter du känner att du "vuxit" ur det gamla. Och expert är väl inget dåligt ställe att köpa på?

Tips! Beställer du via experts hemsida så kan du få det ännu billigare ;)

2011-07-07 @ 21:07:39
Postat av: Susanna

Många bilder på Doris då!!!

2011-07-07 @ 21:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide