Million Dollar Baby

Igår kväll såg jag ju Million Dollar Baby. En bra boxningsfilm som jag redan sett slutet på förut (som jag insåg efter ett tag). Nu har ju jag riktigt dåligt minne men jag ska försöka komma ihåg så mycket som möjligt.
"Amerikanskt drama från 2004. Den tidigare proffsboxaren Frankie driver en boxningsklubb dit Maggie kommer. Hon har bestämt sig för att bli proffsboxare och vill att Frankie ska träna henne. Frankie är inte ett dugg intresserad av att hjälpa Maggie eftersom han inte tror på att hon har någon chans. Men det Frankie inte räknat med är Maggies envishet och hon är fast besluten att nå sitt mål. Hon sätter i gång och tränar själv och det dröjer inte länge förrän hon blir upptäckt av klubbens allt i allo som tar henne under sina vingar."
Jag tycker filmen var mycket bra men jag gillade inte slutet.. Kändes ju bara onödigt! Då har jag suttit och slösat min tid på filmen och sen så slutar den så... aja. Men jag rekomenderar filmen till er som gillar boxningsfilmer och vill slösa er tid på ett dåligt slut.. Filmen får iallafall fyra stjärnor av mig...
Önska jag kunde skriva mer men jag har inte tid, måste sova snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide