Trassel

Idag var jag ju som sagt ledig från jobbet och det vara bara jag och Erik hemma. Dåligt väder, så vad fanns det att göra? Vi bestämde oss för att se en film och tillslut så blev det Trassel. Den har ju gått på reklman mycket och jag har länge velat se den men när jag väl ska se film så är ju den inte den första man kommer på.. but today, I did!
"Kungarikets mest eftersökta (och charmiga)  tjuv, Flynn Rider, träffar av en slump den blonda tonåringen Rapunzel som har livslångt utegångsförbud och är fast i ett högt torn. Mötet är början på ett hårresande äventyr som innehåller en snabb polishäst, en överbeskyddande kameleont och ett läskigt gäng banditer.
Flynn harklarat sig genom livet genom att vara snygg, prata fort och ha tur  - men när han väljer ett mystiskt torn som sitt gömställe ser det ut som om turen vänder. Han blir nockad, fastbunden och tagen som gisslan av den vackra och modiga Rapunzel, vars gyllene hår på 23 meter inte är det som är mest märkligt med henne. Inlåst och ensam ser Rapunzel denna tjuv som vägen ut ur tornet. En komisk kidnappning och lite utpressning senare ger sig det udda paret ut på riktigttrasslig resa. Förvänta er äventyr, hjärta, humor och hår.. massor av hår.."
'Källa'
Jag tycker filmen var rolig, spännande och lite romantisk. Jag rekomenderar den till er unga men även till er i min ålder. Jag tycker filmen var jätte bra! Den får fem stjärnor av mig...
Aah, jag hann inte skriva så mycket mer eftersom jag måste sova nu. Första dagen på jobbet imorgon ju! ;) Wish me good luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide