Glory road

Hur lyckas jag?
Självklart så hittade jag en till bra film som jag inte kunde slita ögonen ur.. så kvällen blev rätt sen. Klockan fem blev det äntligen sängen men mamma tror att jag gick och la mig 4 så vi säger så.. ;) hihi. Synd att filmen började så sent och att den var så lång! :O Från 02:25 till 05:00.. sjukt! Filmen som jag såg var Glory Road.

"Amerikanskt drama från 2006. Baserat på den sanna historien om Texas västern basketbollag. För 40 år sedan beslutade sig Don Haskins för att hitta de bästa basketbollspelarna i landet, svarta som vita. Han hittar 12 talanger varav 7 är svarta. Laget blev till en början trakasserat och förlöjligat på grund av sina svarta spelare. Men Haskins och hans lag gav inte upp och de förändrade historien."
Jag gillar basket filmer, vet inte varför men jag gör det bara. Det dåliga med filmen var att den började så sent och så lååång.. och visst det hände saker då och då men lite dryg var den faktiskt ibland. Men jag rekomenderar den till er som gillar basket. Filmen får fyra stjärnor av mig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide