Eragon

Idag hade jag ju som sagt språk och hk. Språket var tydligen engelska och vi såg filmen Eragon och gjorde lite uppgifter till den med. Jag har ju hört talas om Eragon och att det ar någon liten pojke som skrivit den, å den var riktigt bra! Men eftersom att slutet var som det var så hoppas jag ju att det kommer en två, för annars blir jag ju sur! Kommer det en två? Eller finns det redan en?

"Konungariket Alagaesia styrs av den onde kungen Galbatorix, en föredetta drakryttare som förrådde hans kompisar och hans folk i hans strävan efter makt. När föräldralöse bondpojken Eragon hittar en blå sten skickad med prinsessan Arya, inser han förr att det är ett drakägg. När draken Saphira föds, möter Eragon sin mentor Brom och blir drakryttare som föreskrivs i en urgammal profetia som skulle befria sitt folk från tyrannen Galbatorix. Eragon möter rebellerna Varden och tillsammans bekämpa de onde trollkarlen Durza och armén av Galbatorix i en resa för frihet."

Jag tycker filmen var jätte bra! Och om det nu finns/kommer en två så var ju slutet skit bra men om det inte finns/kommer en så tycker jag inte alls om det! Den passar till alla åldrar och kön så jag rekomenderar den absolut! hihi ;) Filmen får 4 stjärnor av mig men om det nu kommer en tvåa så får den då fem stjärnor!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide