Elevensval vecka

Iveckan är den så kallade elevensval veckan och med den innebär det att varje elev får välja olika alternativ som lärarna kommit fram till. Idag så jag har spelat fotboll, haft spanska och no. Imorgon har jag språk och hk.
Sedan på onsdag så har vi biståndsdag och torsdag, fredag ska vi sy klart inför musikalen. Så det är vad jag har fått att göra iveckan.
Bistånsdag innebär att man ska jobba hemma/eller på ett företag och tjäna 100 kr som man sedan ger till skolan och därefter ger skolan dom pengarna till behövande i andra länder. Det är lätt värt 100 kr! Skulle kunna jobba för 500 kr för de behöver ju pengarna!

Imorse när jag kom till skolan gick jag upp till klassrummet och kollade på dörren för att se vars vi skulle samlas och det stod grusplanen. Men då sa Julia ett det var gräsplanen vi skulle samlas på, så jag jag ba: jaaaha? Så jag gick sedan för att byta om på mb när jag såg Niklas (vår teknik lärare) och jag frågade honom om han visste vars jag skulle och så men han visste inget.. Men då kom Isabelle och visste inte heller vart hon skulle så vi två gick runt där och virrade runt. Isabelle fick också ett sms av Elin som sa att hon var på tannen. Så vi ba: jaaaha? Men vi gick då ned till grusplan fast ingen var där men som tur var så kom Philip cyklande(han skulle vara i samma grup som oss) så jag frågade honom vart vi skulle vara men han visste inte heller *suck* Men efter ett tags väntan så kom äntligen läraren och alla andra! Sedan när jag inte trodde det kunde bli sämre så började det ju regna såklart!  *suck igen*  kulkulkulkulkul.

Det här kanske inte var så kul att läsa men jag tycker att ni kunde få veta hur min underbara morgon varit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide