Watchmen

Började se filmen Watchmen men la av efter ett tag när jag insåg att den inte var så bra. Haha eller var jag så dum att jag inte fattade nånting..

"Den maskerade äventyraren Roschach har varit medlem i en legion med brottsbekämpande superhjältar som bland annat hjälpte USA att vinna Vietnamkriget. När han hittar en av sina före detta kollegor mördad upptäcker han att någon försöker utplåna alla tidigare superhjältar. Han tar kontakt med sina före detta kollegor som numera är en grupp föredettingar där bara en har kvar sina superkrafter. Tillsammans bestämmer de sig för att ta reda på vad som är i görningen. De upptäcker en konspiration som kan få ödesdigra konsekvenser för hela mänskligheten och att deras förflutna kommer att påverka framtiden."

Den där Roschach såg ju inte alls ut som en superhjälte utan en brottsling! Så jag trodde ju hela tiden att han var ond.. men än om han nu var ond eller god på påverkar det inte min syn på filmen. Jag tyckte inte om den. Filmen får en stjärna av mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide